بلوک هبلکس با سایر بلوک های ساختمانی

تفاوت استفاده از بلوک هبلکس با سایر بلوک های ساختمانی

امروزه با افزایش روز افزون جمعیت نیاز به ساختمان ها و بناهای گوناگون نیز در حال افزایش می باشد. از این جهت صنعت ساختمان سازی از جمله صنایعی می باشد که امروزه بسیار مورد توجه بوده و نیاز به آن دارد که همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی حرکت نماید. تولید و عرضه بلوک های هبلکس در سال های اخیر از جمله نوآوری هایی می باشد که این صنعت را با تغییر و تحولات عظیمی روبرو کرده است. در واقع این بلوک ها دارای مزایای بیشماری می باشند که آن ها را از بلوک های ساختمانی سنتی و قدیمی متمایز نموده و امروزه مورد استقبال مهندسان قرار گرفته است. کارخانه الو بلوک که یکی از برترین مراکز پخش بلوک هبلکس می باشد در این مقاله قصد دارد شما را با تفاوت های این نوع بلوک با سایر بلوک های ساختمانی بیشتر آشنا نماید. با الو بلوک همراه باشید.

بلوک هبلکس چیست؟

معرفی بلوک هبلکس

بلوک هبلکس که با نام بلوک AAC نیز شناخته می شود از جمله مصالح ساختمانی جدیدی می باشد که امروزه طرفداران بسیاری داشته و از آن ها به عنوان جایگزینی برای مصالح سنتی استفاده می گردد. علت شهرت و محبوبیت این نوع بلوک در میان مهندسان ساختمانی را می توان مزیت هایی دانست که نسبت به بلوک های سنتی و معمولی با خود به همراه دارد. از جمله این مزیت ها می توان به عایق صوت و آتش سوزی، وزن کم و سبک آن و همچنین جذب پایین آب اشاره نمود. در واقع بلوک های هبلکس بتنی می باشند اما در فرآیند تولید به کمک هوا در درون آن ها تخلخل هایی ایجاد می شود. که این موضوع آن را نسبت به مصالح مشابه متمایز می نماید.

تخلخل های ایجاد شده در بلوک باعث می شود که بلوک بتواند هوا و صدا را در درون خود حبس نماید که این موضوع باعث عایق شدن بلوک می شود. علاوه بر این در ترکیبات این نوع بلوک درصدی سیلیس وجود داشته که با بالا بردن دمای ذوب بلوک آن را عایق گرما و آتش سوزی می نماید. با توجه به مزایای بیشماری که برای بلوک هبلکس گفته شده از آن می توان در موارد بسیاری استفاده نمود. به عنوان مثال از جمله کاربردهای رایج این نوع بلوک می توان به : دیوارهای باربر و غیر باربر، دیوارهای عایق صوتی ، فایروال ها و… اشاره نمود.

تفاوت بلوک هبلکس نسبت به سایر بلوک های ساختمانی

تا پیش از عرضه بلوک های هبلکس به بازار و آشنایی مهندسان و معماران ساختمانی با این نوع از بلوک های مدرن و  پر مزیت استفاده از بلوک های آجری و سیمانی در صنعت ساخت و ساز بسیار رواج داشته و اکنون نیز هنوز بسیاری از مهندسان از این نوع بلوک ها جهت ساخت و ساز استفاده می نمایند. در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت های بلوک های ساختمانی آجری و سیمانی با بلوک های هبلکس بپردازیم.

  • وزن : شاید بتوان آشکار ترین تفاوت میان بلوک های ساختمانی آجری و سیمانی و بلوک های هبلکس را در وزن آن ها دانست. در واقع بلوک های آجری و سیمانی دارای وزن بالایی می باشند که این موضوع محدودیت هایی را در ساخت و ساز ایجاد کرده و باعث افزایش زمان و هزینه های ساخت می گردد. این در حالی است که بلوک هبلکس به دلیل تخلخل های ایجاد شده در آن دارای وزنی سبک می باشد.
  • مقاومت در برابر حوادث : بسیاری از حوادث طبیعی مانند آتش سوزی و یا زلزله از جمله مخرب ترین عوامل برای ساختمان ها بشمار می آیند. بلوک های آجری و سیمانی در مقابل این حوادث مقاومت مناسبی نداشته و این موضوع می تواند در آینده برای ساکنین خطر آفرین باشد. این در حالی است که استفاده از بلوک هبلکس که مقاومت مناسبی در برابر آتش سوزی و زلزله از خود نشان می دهد می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.
  • طرز استفاده : از جمله تفاوت هایی که میان بلوک هبلکس با سایر بلوک های ساختمانی می توان به آن اشاره نمود طرز استفاده از آن ها می باشد. در واقع سایر بلوک های ساختمانی به کمک ملات ماسه و سیمان در مکان موردنظر جای گذاری می شوند این در حالی است که چنانچه از این ملات جهت جای گذاری بلوک هبلکس استفاده گردد این ملات به بخش های دارای تخلخل آن نفوذ کرده و خاصیت عایق بودن را از آن صلب می نماید. به همین جهت بلوک های هبلکس به کمک چسب های مخصوص در مکان مورد نظر جای گذاری می شود.
  • عدم سهولت در تراشکاری : بلوک های آجری و سیمانی با توجه به وزن سنگین و مواد اولیه استفاده شده در آن ها به سختی مورد تراشکاری قرار گرفته و همین موضوع باعث می شود که میزان ضایعات آن ها بشدت افزایش می یابد. در مقابل بلوک های هبلکس این معضل را تا حد زیادی برای مهندسان رفع کرده اند.

با توجه تفاوت های گفته شده در بالا توصیه می شود چنانچه قصد ساخت و ساز و استفاده از بلوک های ساختمانی را دارید با کیفیت ترین بلوک را از کارخانه بلوک هبلکس خریداری نمایید. تا با پرداخت هزینه ای مقرون بصرفه به یک محصول با کیفیت و مطمئن دست پیدا نمایید و سلامت و آینده خود و دیگران را تضمین کنید.

مزایای بلوک هبلکس

مزایای بلوک هبلکس

در قسمت های پیشین با معرفی و مقایسه بلوک هبلکس با سایر بلوک های ساختمانی به برخی از مزایای آن اشاره کردیم. اما اگر بخواهیم به صورت تخصصی تر به این موضوع بپردازیم می توان گفت بلوک های هبلکس به دلیل سبکی و وزن کم خود برای ساختمان ها بسیار مفید بوده و وزن مرده ساختمان را تا حد زیادی کاهش می دهند. همچنین با استفاده از این بلوک ها نیاز به مقاومت سازی بالا تا حدودی کاهش پیدا می کند.

علاوه بر این بلوک های هبلکس ساختمان را در برابر آتش سوزی مقاوم نموده و به عنوان عایق صوتی عملکرده و از ورود صداهای مزاحم به داخل ساختمان جلوگیری می نماید. درصد سیمان معین در بلوک های هبلکس جذب آب را در آن ها تا حد زیادی کاهش داده که این موضوع باعث افزایش سرعت کار و سهولت کاری کاشی کاران می گردد.

سخن پایانی

در این مقاله از الو بلوک آموختیم که بلوک های ساختمانی هبلکس دارای مزایای بیشماری می باشند که با استفاده از آن ها می توان به نکات مثبتی همچون عایق صوتی و مقاومت در برابر آتش سوزی دست یافت. بر این اساس با توجه به تعدد مراکز تولید کننده بلوک هبلکس چنانچه قصد خرید این محصول را دارید به شما توصیه می شود تنها از مراکز و کارخانه های معتبر همچون کارخانه الو بلوک خرید خود را انجام دهید تا به بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت دست پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *